Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Καλλικρατικές μεταθέσεις

Η εφαρμογή του ΠΔ 81/14 και ο Λιμενικός Καλλικράτης σε συνδυασμό με την μείωση των οργανικών θέσεων κατά 2.500 στελέχη έθεσαν σε μία διαφορετική  βάση το Λιμενικό Σώμα και καθιέρωσαν την νέα τάξη πραγμάτων που σε καμία περίπτωση δεν σηματοδοτεί την εξέλιξη του Σώματος και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των συναδέλφων.
Πέραν όλων των υπολοίπων αρνητικών που προέκυψαν, σοβαρά  προβλήματα προκλήθηκαν και στην διαδικασία των μεταθέσεων καθώς :

  1. Δεν έχει καθοριστεί το νομικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο θα γίνονται οι ΄΄Καλλικρατικές΄΄ μεταθέσεις. Η εφαρμογή του ΠΔ 33/09 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το ΠΔ 97/12 παρουσιάζει σοβαρά κενά. Παρατηρείται π.χ το φαινόμενο να μετατίθεται-τοποθετείται για δεύτερη φορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σε Λ/Τ με απόφαση Κεντρικού Λιμενάρχη ή με την έγκριση του  Διοικητή της ΠΕΔΙΛΣ όταν πρόκειται για Λιμενάρχη, το στέλεχος που μόλις έχει μετατεθεί από μακρινές και δύσκολες υπηρεσίες στον τόπο συμφερόντων του.
  2. Αποτελεί σοβαρή παράλειψη η ένταξη νησιών όπως η Σκόπελος η Σαμοθράκη τα Κύθηρα ,στην ίδια κατηγορία με τα Λιμενικά Τμήματα που οι μεταθέσεις δεν γίνονται από το συμβούλιο μεταθέσεων καθώς δεν αποτελούν ξεχωριστό τόπο επιλογής και αυτό προκαλεί σοβαρά προβλήματα στη στελέχωση τους .
  3. Καλούνται στελέχη να μετατεθούν σε νέες υπηρεσίες εντός της δικαιοδοσίας της Κεντρικής Λιμενικής Αρχής (Κ.Λ/Χ  ή Λ/Χ) πολλές φορές, μάλιστα σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 100 χιλιόμετρων, συνεχίζοντας θεωρητικά να υπηρετούν στον τόπο συμφερόντων τους ,την στιγμή όμως, που ο ίδιος και η οικογένεια του θα χρειαστεί να μετακομίσουν σε νέα κατοικία. Η ανωτέρω μετάθεση δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης για το συμβούλιο μεταθέσεων (δεν μηδενίζει) με αποτέλεσμα μέσα σε σύντονο χρονικό διάστημα ο συνάδελφος να χρειαστεί εκ νέου να μετατεθεί .
  4. Παρατηρείται το φαινόμενο ανισοκατανομής που προσωπικού καθώς υπάρχουν Λ/Τ που σε κάποιες περιπτώσεις το ΠΔ 81/14 τα βρήκε με πλεονάζον προσωπικό και άλλα Λ/Τ ή και        Λιμεναρχεία  με σοβαρά κενά στελέχωσης χωρίς μέχρι σήμερα να καταστεί δυνατή η αποκατάσταση των ισορροπιών τόσο λόγω της υποχρέωσης δέσμευσης οδοιπορικών εξόδων όσο και της αδυναμίας μετακίνησης κάποιων στελεχών όπως ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες και σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς δεν εντάσσονται στη διαδικασία μεταθέσεων.
  5. Στερείται κάθε λογικής το στέλεχος μέσα σε ένα έτος και εφόσον έχει συμπληρώσει το μέγιστο χρόνο παραμονής να συμμετέχει ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικές διαδικασίες μεταθέσεων, μία σε Πανελλαδικό επίπεδο και μία στα όρια της Κεντρικής υπηρεσίας. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις που το ίδιο στέλεχος έχει ταυτόχρονα δύο μεταθέσεις !!!
  6. Στα αξιοπερίεργα θα πρέπει να προστεθεί και η λήψη οδοιπορικών δυο φορές, μια για τη μετάθεση στο Λιμεναρχείο και μία δεύτερη και πολλές   φορές από την Κεντρική υπηρεσία στο Λιμενικό Τμήμα .

Είναι πασιφανές πλέον ότι η διαδικασία των μεταθέσεων θα πρέπει να απεγκλωβιστεί από τον Καλλικράτη ώστε να επανέλθει σε ενιαία βάση με τα Λιμενικά Τμήματα να αποτελούν ξεχωριστό τόπο επιλογής ,αποκαθιστώντας λάθη και παραλείψεις του ΠΔ 81/14 , και έχοντας ως βασική δομή τις προτάσεις της ΠΟΕΠΛΣ για ένα εκσυγχρονισμένο και δίκαιο ΠΔ μεταθέσεων για το οποίο έχουμε λάβει την διαβεβαίωση εφαρμογής του από την πολιτική και φυσική μας ηγεσία για τις τακτικές μεταθέσεις του έτους 2017.      
Το ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
  ΚΥΡΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ          ΜΠΡΟΥΣΟΒΑΝΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου